Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Zarządzanie Kapitałem Ludzkim się zmienia – Wasze firmy również powinny

Autor: ADP on 24 września 2015 in Zarządzanie kapitałem ludzkim

Zarządzanie Kapitałem Ludzkim (HCM) ma już długą historię. Dlaczego więc według ostatniego badania Gallupa „State of the Global Workplace” tylko 13% pracowników angażuje się w swoją pracę? Dlaczego ludzie są tak rozczarowani? Na śledzonym przeze mnie brytyjskim blogu pojawiło się nawet ostatnio rozpaczliwe pytanie, czy w pokoleniu millenialsów zaangażowanie pracowników jest w ogóle możliwe?

 

Zwiększanie zaangażowania i kontroli nad zarządzaniem kapitałem ludzkim

Jak wszyscy wiemy, dbałość o bezproblemowe działanie i efektywność kosztową obszarów zarządzania kapitałem ludzkim jest wyzwaniem, zwłaszcza kiedy firma prowadzi ekspansję międzynarodową. Wraz z każdym nowym oddziałem czy pionem otrzymujemy niechciany spadek w postaci odrębnych systemów informatycznych i nowych zagrożeń związanych z brakiem zgodności z przepisami.

Dodatkowo, od kierownictwa działów personalnych oczekuje się promowania przedsiębiorstw jako pożądanych pracodawców na rynku pracy – firm, które są wysoce konkurencyjne. Ponieważ przewiduje się, że do 2018 roku 75% pracowników będzie należało do młodszego pokolenia millenialsów, działy personalne muszą reagować błyskawicznie. Potrzeby, pragnienia i oczekiwania tej obytej z technologią grupy demograficznej nie są niezmienne – paradoksalnie ta rzecz, której najbardziej pragną jest czymś, co niewiele organizacji jest im w stanie zaoferować – chodzi im o różnorodność i zmiany.

W takim razie, w jaki sposób można na nowo obudzić w nich zaangażowanie i wywalczyć z powrotem kontrolę nad zarządzaniem kapitałem ludzkim? Dział personalny musi rozumieć, na czym polega nowe podejście do pracy i uwzględniać je w swojej strategii zarządzania kapitałem ludzkim. Aby wygrywać wojnę o talenty w kolejnym dziesięcioleciu, kierownictwo wyższych szczebli musi się orientować w przemianach zachodzących na rynku pracy.

Praca coraz częściej nie jest postrzegana jako miejsce, ale jako stan umysłu. Wiele osób może pracować wszędzie i o każdej porze dnia.

Śmiałe sposoby na przyciąganie talentów

Istnieje mnóstwo narzędzi, które mogą w tym pomóc. Oczywistym i łatwo dostępnym środkiem są media społecznościowe. Wszyscy korzystają z portali społecznościowych w życiu prywatnym, więc dlaczego nie mielibyśmy ich używać na gruncie zawodowym?

Telefony komórkowe, elastyczne systemy pracy i indywidualny rozwój talentów należą do najważniejszych czynników upodmiotowienia dzisiejszej kadry pracowniczej. Upodmiotowiony pracownik będzie jednocześnie zaangażowany.

Zarządzający, którzy wiedzą o tym i przygotują swoje organizacje na przetrwanie w tym nowym świecie, będą nadal kierowali odnoszącymi sukcesy organizacjami w erze kapitału ludzkiego i mobilności.

Technologia i narzędzia jako czynniki sukcesu

Dwoma największymi obszarami spowalniającymi funkcjonowanie działów HR są zawsze rekrutacja i obsługa funkcji personalnych. Outsourcing procesów rekrutacyjnych (RPO) to jeden z elementów coraz wyraźniej zaznaczającego się trendu, zmierzającemu ku wydzielaniu wielu procesów personalnych (np. podstawowych procesów personalnych, świadczeń i płac) na zewnątrz. Takie rozwiązanie powoduje, że przedsiębiorstwa mogą łącznie zredukować koszty o około 43%, jednocześnie uzyskując dostęp do większej puli talentów.

Jeżeli dodamy do tego oprogramowanie SaaS – platformy działające w technologii chmury, mogące samodzielnie obsługiwać całą organizację – okazuje się, że takie przedsiębiorstwa działają lepiej. Dowiedziono, że organizacje wprowadzające ponadprzeciętną ilość rozwiązań w zakresie zarządzania talentami, business intelligence i mediów społecznościowych przewyższają firmy przeciętnie lub w mniejszym stopniu przyswajające nowe technologie, osiągając o 16% wyższe przychody i o 35% wyższe zyski w przeliczeniu na jednego pracownika.

W związku z coraz szerszą globalizacją, zarządzanie kapitałem ludzkim nabiera kluczowego znaczenia jako potencjalny czynnik sukcesu korporacji. Najlepsze rozwiązanie powinno być w wysokim stopniu skalowalne i zapewniać zarówno scentralizowaną kontrolę, ogólny obraz sytuacji, jak i znajomość uwarunkowań lokalnych w połączeniu z elastyczną, solidną i prostą w użyciu technologią.

Zalety takiego kompleksowego i zintegrowanego rozwiązania są odczuwane na każdym szczeblu organizacyjnym. Oczywiście obniżają się ogólne koszty, a procesy przebiegają sprawniej. Ale co najważniejsze, pracownicy znów zaczynają się angażować. Dobre rozwiązanie w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim oznacza większe zadowolenie i upodmiotowienie pracowników. Posiadając kompleksowy system zarządzania kapitałem ludzkim, organizacje mogą sprawić, że ich procesy będą bardziej strategiczne dla dyrekcji, dadzą większą odpowiedzialność kierownikom, zwiększą zaangażowanie pracowników i będą sprawniejsze w obsłudze dla obszaru personalnego. Dotyczy to nawet millenialsów – jak dowiedziono, ta grupa najbardziej ceni sobie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, możliwości elastycznej pracy i „konkretne” zadania. Więc jednak są tacy sami jak wszyscy!

Więcej wiadomości na temat zarządzania talentami znajdą Państwo w naszym najnowszym raporcie „Era globalnych usług i technologii Zarządzania Kapitałem Ludzkim”.

(Odwiedzono 365 razy, 1 wizyt dzisiaj)

TAGS: Compliance employee empower HCM Human Capital management innovation millennials mobile age technology

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *