Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Wyzwania rozwoju i internacjonalizacji firm międzynarodowych. Czy działy HR poradzą sobie z rozwojem na rynkach międzynarodowych?

Autor: ADP on 12 września 2017 in Płace

Międzynarodowe przedsiębiorstwa zmagają się z wyzwaniami dotyczącymi różnych przepisów prawa pracy, czy płatnościami wynagrodzeń w różnych terminach i walutach, co generuje ogromne koszty. Dlatego też sukces bądź porażka firmy, w dużej mierze zależy od sprawności działów kadrowo-płacowych. Wszelkie działania dążące do usprawnienia procesów personalnych opierają się na standaryzacji i w konsekwencji niosą za sobą oszczędności. Organizacje z wielu branż są pod znaczącą presją dążenia do poprawy kontroli oraz zmniejszenia kosztów dotychczasowych rozwiązań HCM. Kluczowe jest zidentyfikowanie i zrozumienie wyzwań i poznanie najczęściej popełnianych błędów w tym obszarze. Dodatkowo, już niebawem firmy odczują na własnej skórze zmiany dot. ochrony danych osobowych (GDPR), co dodatkowo wpłynie na podejmowanie decyzji o korzystaniu z nowych form wsparcia procesów kadrowo-płacowych w firmie.

Jak w praktyce wyglądają realia systemów HCM?

  • 24% dużych, międzynarodowych firm planuje konsolidację systemu do zarządzania zasobami ludzkimi w 2017 roku

  • 60% dyrektorów generalnych twierdzi, że przetwarzanie danych w chmurze skróciło czas poświęcany na utrzymanie systemów

  • 42% firm planuje wymienić swój aktualny system HR i przenieść się do rozwiązania w chmurze

  • 62% z nich spodziewa się wartości dodanej dla firmy po zmianie systemu

  • 86% dyrektorów generalnych uważa, że technologie cyfrowe pomagają osiągnąć przewagę konkurencyjną

Wiele przedsiębiorstw ma znaczące trudności z adaptacją do dynamicznie zmieniającego się świata biznesowego, co w konsekwencji może prowadzi do osłabienia ich pozycji na rynku. Kluczem w rozwiązaniu tej kwestii jest outsourcing usług, który usprawnia i standaryzuje działania.

Prowadzenie biznesu na dużą, międzynarodową skalę oznacza ogromną odpowiedzialność. Wszyscy zgadzamy się z tym, że pracownik jest najważniejszą częścią firmy, ale także największym wyzwaniem. Zarządzanie wieloma systemami wynagrodzeń zwiększa koszty, ogranicza elastyczność i zdolność organizacji do reagowania na zmieniające się warunki biznesowe. Rozdrobniona struktura sprawia, że wiele podejmowanych decyzji jest niecelnych. Do tego dochodzi brak zgodności z przepisami płacowymi w różnych krajach. Zagrożeń hamujących rozwój jest wiele, dlatego rozwiązaniem na bolączki współczesnych przedsiębiorstw jest centralizacja danych oraz wydzielenie części procesów na zewnątrz. Narzędzia zapewniane przez partnera outsourcingowego, np. samoobsługa dla pracowników, dostępność w oprogramowaniu mobilnym, globalne wsparcie eksperckie w trybie 24/7, zapewniają widoczność i szybkość reakcji, których potrzebują zarządzający. Dzięki współpracy z partnerem zewnętrznym przenosimy własne ryzyko na dostawcę, zwiększamy kontrolę nad przepływem danych, zyskujemy wydajność i czas. Jeden system płacowy upraszcza przepływ pracy. Wreszcie, obniża koszty. Jeden cennik, w podziale na region, jedna faktura, w jednej walucie – twierdzi Magdalena Dacka, HR Business Partner, ADP Polska.

Chcąc usprawnić pracę działów HR, należy zapewnić rozwiązanie, które skonsoliduje dane pracowników, firma musi być elastyczna i szybko odpowiadać na zmieniające się przepisy. W konsekwencji firmy, które nie mają możliwości przetwarzania danych w chmurze, martwią się o zarządzanie centrami danych, wydajność skalowania i konfigurację systemów. Te przeszkody wiążą się z kosztami m.in. wydatkami związanymi z zatrudnieniem. Utrudnieniem jest praca z wieloma systemami, w wielu walutach, które negatywnie wpływa na poznanie całkowitej wartości kosztów, jakie ponosi firma z tytułu posiadania pracowników.

Outsourcing procesów kadrowo-płacowych zapewnia wydajniejsze i tańsze procesy oraz oferuje działom kadr zwiększoną elastyczność działania. Dodatkowo, wprowadza globalny ład, czyli jeden sposób na podejmowanie wyzwań, automatyzację procesów ręcznych, zarządzanie danymi i świadczenie usług w trybie spójnym w każdym kraju, w którym znajduje się przedstawicielstwo. Poprzez globalny outsourcing obszaru płac przedsiębiorstwa mogą skonsolidować procesy dla wszystkich krajów, w których prowadzą działalność.

ADP Polska

(Odwiedzono 204 razy, 1 wizyt dzisiaj)

TAGS: HR outsourcing system HCM system kadrowo-płacowy

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *