Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Pięć najlepszych wskazówek dotyczących opisu stanowisk, które przyciągają odpowiednie talenty

Autor: ADP on 25 czerwca 2020 in HR

  1. Opisz obowiązki i ofertę

Jakie są podstawowe obowiązki niezbędne do pełnienia tej roli? Wymień je w sposób jasny i zrozumiały. Jeśli szukasz kierowcy, napisz, że kandydat musi potrafić prowadzić pojazdy i że wymagane jest prawo jazdy. Trzymaj się tego, co najważniejsze — w dalszej części możesz wymienić umiejętności dodatkowe. Weź pod uwagę codzienne obowiązki na danym stanowisku i uwzględnij jak najwięcej szczegółów na ich temat, w ten sposób przyciągniesz kandydatów, którzy mają odpowiednie umiejętności i interesuje ich to stanowisko z właściwych powodów.

  1. Opisuj i integruj

Starannie dobieraj słowa, aby opisać wymagania stanowiska i wskazuj cele, które należy osiągnąć, a nie sposób ich osiągania. Dobrą praktyką jest dodanie oświadczenia pracodawcy o tworzeniu równych szans wszystkim pracownikom i używanie integrującego języka. Poinformuj, że Twoja firma zapewnia udogodnienia dla niepełnosprawnych pracowników, a jeśli pracownik pracujący w spedycji będzie mógł korzystać z wózka lub urządzeń ułatwiających transport, użyj słowa „przemieszczać”, ale nie „podnieść”. Sprawdź przepisy prawa pracy w swoim kraju pod kątem obowiązujących przepisów i wytycznych dotyczących języka — wtedy nie przegapisz żadnego genialnego kandydata tylko dlatego, że uważa, że nie dbasz o niego.

  1. Przekazuj szczere informacje na temat stanowiska

Bądźmy szczerzy — ukrywanie lub upiększanie opisu stanowiska, od obowiązków po wynagrodzenie, jest kuszące. Uczciwość jest jednak kluczowa, jeśli chcesz przyciągnąć i utrzymać właściwych kandydatów. Przemilczenie obowiązków, zwłaszcza tych, które można uznać za nieprzyjemne, może sprawić, że zarobki będą wydawać się nieodpowiednie lub, co gorsza, doprowadzić do zatrudnienia genialnego kandydata, który następnie będzie chciał odejść, ponieważ ma nieodpowiednie umiejętności na dane stanowisko. Szczerość spowoduje, że przyciągniesz pracowników, którzy są naprawdę zainteresowani wszystkimi obowiązkami związanymi z tym stanowiskiem i są zadowoleni z oferowanego wynagrodzenia.

  1. Aktualizuj opisy

Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się umieścić ten sam opis stanowiska? Pięć lat temu? Być może niektóre z podstawowych obowiązków zmieniły się od tego czasu lub zmieniła się sama firma. Przykładowo kierownik ds. marketingu może teraz nadzorować zespół składający się z ośmiu, a nie dwóch pracowników — należy zaktualizować opis stanowiska przed jego ponownym opublikowaniem, aby opis odzwierciedlał bieżącą sytuację. To pozwoli przyciągnąć kandydatów tylko z odpowiednim doświadczeniem.

  1. Postępuj zgodnie z prawem

Nawet jeśli masz najlepsze intencje, podstawowe obowiązki na danym stanowisku mogły się zmienić od czasu pierwotnego opisu w okresie zatrudnienia pracownika. Dobrą praktyką jest uwzględnienie w opisie stanowiska sformułowań, które dają Ci prawo do zmiany obowiązków służbowych w zależności od zmian dotyczących stanowiska i firmy. Możesz również wspomnieć, że opis może nie obejmować wszystkich wymagań związanych z danym stanowiskiem. Takie działanie jest potrzebne, aby zatrudnić i, co ważniejsze, zatrzymać właściwego kandydata.

Przewodnik zatrudniania ADP dla małych firm

Przygotowywanie dokładnych i aktualnych opisów stanowiska może ułatwić realizację wielu zadań związanych z zatrudnianiem pracowników. Przewodnik zatrudniania ADP dla małych firm może pomóc w zdefiniowaniu wymagań dotyczących zatrudnienia, realizacji procesu zatrudniania, prowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych, składaniu ofert pracy i wdrażaniu nowego pracownika.

Pobierz przewodnik –> 

(Odwiedzono 51 razy, 1 wizyt dzisiaj)

TAGS: HR Services

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź