Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Zmiana zaczyna się od Twoich słów

Autor: ADP on 5 maja 2016 in Firmy międzynarodowe i globalizacja, HR, Innowacje i technologia, Zarządzanie kapitałem ludzkim

UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Umiejętność komunikacji jest niezwykle istotna w miejscu pracy. Przyczynia się do harmonii w zespole, pozytywnie wpływa na kierownictwo i wyzwala poczucie odpowiedzialności za zmiany. W przypadku każdej konwersacji powinniśmy skupić się na doborze odpowiednich słów i uważnym słuchaniu. Starajmy się trzymać tych zasad, jednocześnie zachowując autentyczność. W okresach nawału pracy lub kiedy staje się ona rutyną, łatwo jest jednak zapomnieć o tych kluczowych regułach komunikacji.

Oto kilka sposobów, w jakie możemy poprawić lub zmienić codzienną komunikację w miejscu pracy:

    • Dobierz odpowiedni kanał dla swojej wiadomości: zastanów się, czy informacja powinna być przekazana przez telefon, za pośrednictwem poczty elektronicznej, w smsie, czy podczas kolejnej telekonferencji?
    • Unikaj słów pozbawionych znaczenia, takich, jak: „o”, „aha”, „no więc tak”, „i tak to”. Te rozpraszające wyrażenia negatywnie wpływają na wiarygodność i deprecjonują ważność komunikatu.
    • Korzystaj z danych, które potwierdzają Twoje tezy: bez nich Twoje twierdzenia mogą być odbierane jako opinie, a nie fakty.
    • Zilustruj swój pomysł filmem wideo, zdjęciami i infografikami. Obrazy zwykle lepiej zapadają w pamięć niż słowa.
    • Edytuj swoje e-maile, wyobrażając sobie, że każde słowo jest warte 1000 PLN. Napisz swoje przemyślenia, a następnie skasuj niepotrzebne słowa. Czas skupienia uwagi jest bardzo krótki, więc kieruj się zasadą, że mniej znaczy więcej.
    • Zwracaj uwagę na swój ton i postawę podczas rozmów telefonicznych i spotkań. To, co mówisz i jak decydujesz się to powiedzieć, ma ogromny wpływ na odbiorcę. Słuchaj uważnie, nie przeszkadzaj rozmówcom, dbaj o zwięzłość swoich komentarzy i używaj zwrotów wyrażających wolę współpracy.
    • Gdy informujesz o istotnych zmianach, weź pod uwagę możliwe reakcje odbiorców. Sformułuj wiadomość tak, aby przekazywała powód zmian, ich wpływ na poszczególnych pracowników w zespole oraz to, jak mogą Ci pomóc opracować ewentualne rozwiązanie.

W jaki sposób używasz technik komunikacji, by skutecznie wpłynąć na pozytywne zmiany w swoim miejscu pracy? Dodaj komentarz poniżej, aby podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

 

(Odwiedzono 71 razy, 1 wizyt dzisiaj)
UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

TAGS: HCM Motywacja Zadowolenie

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Dodaj komentarz

Fill in your details below or click an icon to log in:

Ustaw swoje preferencje plików cookie