Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Zarządzanie kapitałem ludzkim to zanikająca sztuka – jak ją odświeżyć?

Autor: ADP on 9 sierpnia 2016 in Czas i praca, Innowacje i technologia

UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Monitorowanie kadry pracowniczej w dzisiejszych czasach przypomina nagły przypadek medyczny.
Z powodu niedokładnych i przestarzałych systemów zarządzania i planowania zasobów (ERP) oraz zarządzania czasem i obecnością pracowników pieniądze wypływają z organizacji niczym krew z otwartej rany. Human Capital Management Institute obliczył, że wynagrodzenie pracowników, stawki godzinowe, nadgodziny i pośrednie wynagrodzenia stanowią dotkliwe 70% całkowitych kosztów operacyjnych organizacji, a ich wartość rośnie z roku na rok od 2005 r 1. Przy takich wynikach rokowania nie mogą być optymistyczne.

Ze względu na rosnącą liczbę pracowników zdalnych specjaliści z dziedziny HR zdają sobie sprawę, że będą musieli podejmować większe starania, by zrozumieć, co robią pracownicy, z jakiego miejsca wykonują obowiązki służbowe oraz jaki mają wpływ na realizację celów organizacji. Zalecane postępowanie obejmuje usprawnienie globalnej współpracy, integrację rozwiązań mobilnych, ułatwienie nadzoru kadrze kierowniczej i zarządzającej poprzez cyfrowe panele analityczne oraz zwiększenie zaangażowania pracowników, a także wpływ na poprawę ich zdrowia i samopoczucia. Należy również przygotować się na zmiany w lokalnych oraz międzynarodowych przepisach prawa pracy i stosować się do nich. Nie wolno przy tym zapominać o prowadzeniu codziennej działalności. Jednocześnie trzeba odciążyć pracowników i kierowników od dodatkowych zadań.

Ta lista zadań może wydawać się długa i wyczerpująca – w każdym znaczeniu tego słowa. Na szczęście mamy swego rodzaju panaceum na wszelkie dolegliwości. Według badania przeprowadzonego przez Aberdeen Group organizacje korzystające z automatycznych rozwiązań do planowania pracy mają średnio o 4% wyższe wykorzystanie zasobów kadrowych i notują 11% wzrost satysfakcji pracowników w ujęciu rocznym w porównaniu z wynikiem na poziomie zaledwie 2% osiąganym przez pozostałe organizacje2.

Większość organizacji zdaje sobie sprawę, że wykorzystują zbyt wiele systemów wewnętrznych, na dodatek żaden kierownik nie ma pojęcia, jak te systemy działają i współpracują ze sobą. Czasami dochodzą do przykrego wniosku, że mimo poświęconego czasu i pieniędzy na wdrożenie ich, one po prostu się nie sprawdzają. Bywa też, że firma rozwinęła się lub obrała inny kierunek działalności przez co systemy zarządzania wynikami lub czasem pracy i obecnościami przestały być odpowiednie.

Jeśli te sytuacje brzmią znajomo, to znaczy, że trzeba działać szybko, póki nie jest jeszcze za późno. Zróżnicowanie współczesnej kadry pracowniczej i niezbędna elastyczność modeli biznesowych na ciągle zmieniających się rynkach wymaga zintegrowanego oprogramowania dostarczanego przez specjalistów. Takie zewnętrzne rozwiązania są coraz częściej wybierane przez wiodące na rynku firmy, które chcą zaoferować swoim pracownikom gotowe do użycia, mobilne rozwiązania informatyczne przygotowywane przez dostawcę z globalnym doświadczeniem.

Czy w razie nagłego przypadku medycznego udacie się po pomoc do miejscowego aptekarza czy raczej do szpitala, gdzie przyjmuje światowej sławy lekarz? Czas przestać leczyć własne przedsiębiorstwo domowymi sposobami, które mogą tylko pogorszyć sytuację i prowadzić do absencji, słabych wyników, niskiego zaangażowania, zbędnych spotkań i biurokracji. Trzeba zgłosić się do specjalisty, który wie jak poprawić sytuację za pomocą krótkiego, bezbolesnego zabiegu, jaki wykonywał już tysiące razy i będzie w stanie uratować bliską zapaści firmę.

Aby lepiej zrozumieć, jak wszechstronne rozwiązanie HCM może pomóc poradzić sobie z niedokładnymi i przestarzałymi systemami ERP, przeczytaj nasz najnowszy raport

1 HR Magazine (2014) ‘The advantages of workforce management’
2 Aberdeen Group (2013), Total Workforce Management 2013: Absence Management

 

(Odwiedzono 37 razy, 1 wizyt dzisiaj)
UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

TAGS: HCM TCM TLM zarządzanie czasem zarządzanie obecnością zarządzanie pracownikami zarządzanie urlopami

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Dodaj komentarz

Fill in your details below or click an icon to log in:

Ustaw swoje preferencje plików cookie