Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Zarządzanie Kapitałem Ludzkim się zmienia – Wasze firmy również powinny

Autor: ADP on 24 September 2015 in Rynek pracy, Zarządzanie kapitałem ludzkim

UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Zarządzanie Kapitałem Ludzkim (HCM) ma już długą historię. Dlaczego więc według ostatniego badania Gallupa „State of the Global Workplace” tylko 13% pracowników angażuje się w swoją pracę? Dlaczego ludzie są tak rozczarowani? Na śledzonym przeze mnie brytyjskim blogu pojawiło się nawet ostatnio rozpaczliwe pytanie, czy w pokoleniu millenialsów zaangażowanie pracowników jest w ogóle możliwe?

 

Zwiększanie zaangażowania i kontroli nad zarządzaniem kapitałem ludzkim

Jak wszyscy wiemy, dbałość o bezproblemowe działanie i efektywność kosztową obszarów zarządzania kapitałem ludzkim jest wyzwaniem, zwłaszcza kiedy firma prowadzi ekspansję międzynarodową. Wraz z każdym nowym oddziałem czy pionem otrzymujemy niechciany spadek w postaci odrębnych systemów informatycznych i nowych zagrożeń związanych z brakiem zgodności z przepisami.

Dodatkowo, od kierownictwa działów personalnych oczekuje się promowania przedsiębiorstw jako pożądanych pracodawców na rynku pracy – firm, które są wysoce konkurencyjne. Ponieważ przewiduje się, że do 2018 roku 75% pracowników będzie należało do młodszego pokolenia millenialsów, działy personalne muszą reagować błyskawicznie. Potrzeby, pragnienia i oczekiwania tej obytej z technologią grupy demograficznej nie są niezmienne – paradoksalnie ta rzecz, której najbardziej pragną jest czymś, co niewiele organizacji jest im w stanie zaoferować – chodzi im o różnorodność i zmiany.

W takim razie, w jaki sposób można na nowo obudzić w nich zaangażowanie i wywalczyć z powrotem kontrolę nad zarządzaniem kapitałem ludzkim? Dział personalny musi rozumieć, na czym polega nowe podejście do pracy i uwzględniać je w swojej strategii zarządzania kapitałem ludzkim. Aby wygrywać wojnę o talenty w kolejnym dziesięcioleciu, kierownictwo wyższych szczebli musi się orientować w przemianach zachodzących na rynku pracy.

Praca coraz częściej nie jest postrzegana jako miejsce, ale jako stan umysłu. Wiele osób może pracować wszędzie i o każdej porze dnia.

Śmiałe sposoby na przyciąganie talentów

Istnieje mnóstwo narzędzi, które mogą w tym pomóc. Oczywistym i łatwo dostępnym środkiem są media społecznościowe. Wszyscy korzystają z portali społecznościowych w życiu prywatnym, więc dlaczego nie mielibyśmy ich używać na gruncie zawodowym?

Telefony komórkowe, elastyczne systemy pracy i indywidualny rozwój talentów należą do najważniejszych czynników upodmiotowienia dzisiejszej kadry pracowniczej. Upodmiotowiony pracownik będzie jednocześnie zaangażowany.

Zarządzający, którzy wiedzą o tym i przygotują swoje organizacje na przetrwanie w tym nowym świecie, będą nadal kierowali odnoszącymi sukcesy organizacjami w erze kapitału ludzkiego i mobilności.

Technologia i narzędzia jako czynniki sukcesu

Dwoma największymi obszarami spowalniającymi funkcjonowanie działów HR są zawsze rekrutacja i obsługa funkcji personalnych. Outsourcing procesów rekrutacyjnych (RPO) to jeden z elementów coraz wyraźniej zaznaczającego się trendu, zmierzającemu ku wydzielaniu wielu procesów personalnych (np. podstawowych procesów personalnych, świadczeń i płac) na zewnątrz. Takie rozwiązanie powoduje, że przedsiębiorstwa mogą łącznie zredukować koszty o około 43%, jednocześnie uzyskując dostęp do większej puli talentów.

Jeżeli dodamy do tego oprogramowanie SaaS – platformy działające w technologii chmury, mogące samodzielnie obsługiwać całą organizację – okazuje się, że takie przedsiębiorstwa działają lepiej. Dowiedziono, że organizacje wprowadzające ponadprzeciętną ilość rozwiązań w zakresie zarządzania talentami, business intelligence i mediów społecznościowych przewyższają firmy przeciętnie lub w mniejszym stopniu przyswajające nowe technologie, osiągając o 16% wyższe przychody i o 35% wyższe zyski w przeliczeniu na jednego pracownika.

W związku z coraz szerszą globalizacją, zarządzanie kapitałem ludzkim nabiera kluczowego znaczenia jako potencjalny czynnik sukcesu korporacji. Najlepsze rozwiązanie powinno być w wysokim stopniu skalowalne i zapewniać zarówno scentralizowaną kontrolę, ogólny obraz sytuacji, jak i znajomość uwarunkowań lokalnych w połączeniu z elastyczną, solidną i prostą w użyciu technologią.

Zalety takiego kompleksowego i zintegrowanego rozwiązania są odczuwane na każdym szczeblu organizacyjnym. Oczywiście obniżają się ogólne koszty, a procesy przebiegają sprawniej. Ale co najważniejsze, pracownicy znów zaczynają się angażować. Dobre rozwiązanie w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim oznacza większe zadowolenie i upodmiotowienie pracowników. Posiadając kompleksowy system zarządzania kapitałem ludzkim, organizacje mogą sprawić, że ich procesy będą bardziej strategiczne dla dyrekcji, dadzą większą odpowiedzialność kierownikom, zwiększą zaangażowanie pracowników i będą sprawniejsze w obsłudze dla obszaru personalnego. Dotyczy to nawet millenialsów – jak dowiedziono, ta grupa najbardziej ceni sobie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, możliwości elastycznej pracy i „konkretne” zadania. Więc jednak są tacy sami jak wszyscy!

Więcej wiadomości na temat zarządzania talentami znajdą Państwo w naszym najnowszym raporcie „Era globalnych usług i technologii Zarządzania Kapitałem Ludzkim”.

(Odwiedzono 114 razy, 1 wizyt dzisiaj)
UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

TAGS: Compliance employee empower HCM Human Capital management innovation millennials mobile age technology

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

Ustaw swoje preferencje plików cookie