Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Pozytywny wpływ na społeczeństwo – informowanie o inicjatywach CSR

Autor: ADP on 15 czerwca 2016 in Rozwiązania mobilne, Rynek pracy, Zarządzanie kapitałem ludzkim

UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Wyniki badania amerykańskiego think-tanku Pew Research (1) wskazują, że przedstawiciele pokolenia Y stanowią obecnie najliczniejszą – ponad 50 milionową grupę pracowników w Stanach Zjednoczonych i mają inne oczekiwania wobec miejsca pracy niż starsze generacje. Przykładają bowiem dużą wagę do tego, by działalność przedsiębiorstwa była prowadzona z pożytkiem dla społeczeństwa i preferują pracę w organizacjach, które wyznają te same co oni wartości oraz stosują te same standardy w celu zapewnienia sukcesu firmy.

Jak wynika z raportu Ewolucja środowiska pracy (2) opublikowanego przez ADP Research Institute, „wynagrodzenie nie jest dla dzisiejszych pracowników jedynym źródłem motywacji. W dużej mierze zależy im na tym, by pracować nad projektami, które są dla nich ważne, przynoszą pożytek społeczeństwu i mają pozytywny wpływ na jego funkcjonowanie”.

Jeśli Millenialsi uważają, że przedsiębiorstwu zależy tylko na zyskach, może mu to utrudnić nabór pracowników i ich zatrzymanie.

Zacznij informować o działaniach CSR

Nawet, jeśli Twoja organizacja angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa, to tylko połowa drogi. Aby przyciągnąć i zatrzymać na dłużej większą liczbę pracowników, którzy bardzo poważnie traktują koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)oraz dotrzeć do różnych grup interesariuszy, w tym m.in. inwestorów i klientów (Twojej organizacji na pewno zależy na tym, by ich zdobyć i zatrzymać) – musisz skutecznie informować o prowadzonych działaniach w zakresie CSR. Bez dobrej strategii komunikacyjnej nikt nie będzie wiedział, że angażujesz się w takie inicjatywy.

Poniżej dowiesz się, jak w pięciu krokach podkreślić swoje osiągnięcia w dziedzinie CSR:

1.Wybierz podejście proaktywne, nie defensywne

Zarówno w przypadku, gdy komunikacja w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczy pracowników, jak i klientów, ważne jest, by nie była odbierana jako defensywna. Istotne znaczenie ma to, w jakim kontekście przekazywane są takie informacje, zwłaszcza, że interesariusze oraz Millenialsi coraz cyniczniej postrzegają motywy, jakimi kierują się przedsiębiorstwa. Warto pamiętać, by informować o inicjatywach CSR i angażować się w dialog z interesariuszami przez 365 dni w roku, a nie tylko w odpowiedzi na nieprzewidziane sytuacje.

2.Pamiętaj, by podejmowane inicjatywy społeczne korespondowały z prowadzoną działalnością

W przypadku inicjatyw CSR skuteczne będzie tylko ukierunkowane podejście. Dlatego też skup się na swoich najważniejszych atutach i działaniach, które mają bezpośredni związek z Twoją marką i tworzą więź z interesariuszami. Wybierz inicjatywy, które pozwolą Ci zaangażować pracowników, zaintrygują klientów i zapewnią korzystny wizerunek marki.

Na przykład Coca-Cola (3) zainwestowała ponad 100 milionów dolarów w badania, których celem jest ograniczenie zużycia energii przez lodówki, które chłodzą napoje tej marki. Inwestycja pozwoli sprzedawcom znacznie obniżyć koszty, a dodatkowo przyczyni się do redukcji emisji dwutlenku węgla.

3. Informuj o wymiernych efektach swoich działań

Zdjęcia uśmiechniętych, zróżnicowanych kulturowo i etnicznie pracowników są co prawda ładnym dodatkiem, ale większy skutek odniesiesz, informując o wymiernych efektach swoich działań. W biznesie przedsięwzięcia mierzy się w oparciu o zwrot z inwestycji. To samo podejście warto zastosować w przypadku wpływu inicjatyw CSR na społeczeństwo. Producent obuwia, firma Timberland (4) ustala co roku docelowe wartości w zakresie zmniejszenia śladu węglowego, a o swoich postępach informuje na stronie internetowej:

„Zmniejszyliśmy emisje gazów cieplarnianych o 9% w porównaniu z 2013 r. (z 17 514 do 15 874 [kg CO2/GJ] co stanowi 46% spadek względem początkowej wartości z 2006 r. Do takiego wyniku przyczyniło się zmniejszenie zużycia energii w naszych fabrykach w Europie i Azji, a redukcja emisji ma związek z ograniczeniem podróży lotniczych pracowników”.

Trudno się spierać, gdy ma się przed sobą dokładne liczby.

4. Korzystaj z różnych środków komunikacji

Czasy, kiedy pisało się komunikaty prasowe i wysyłało je do lokalnych serwisów informacyjnych dawno przeminęły. Platformy komunikacyjne są wszędzie. Czy jeden z Twoich pracowników zgłosił się do udziału w wyścigu charytatywnym? Poproś go, by zrobił zdjęcia, napisał wpis na Facebooku, opracował post na bloga lub nagrał filmik, który zostanie umieszczony na stronie internetowej firmy.

Zamiast czekać z publikacją wiadomości na temat prowadzonych inicjatyw do czasu wydania rocznego raportu na temat CSR, można zamieszczać je przez cały rok, dzieląc informacje na kilkanaście postów na blogu lub serię filmików na temat zaangażowania przedsiębiorstwa w działania CSR. Firma IBM (5) przeznacza część strony internetowej na materiały, które pokazują, w jaki sposób tworzone przez nią technologie „mogą usprawniać systemy wykorzystywane do nauczania i uczenia się”. Zamieszcza też na niej filmiki, wywiady, opracowania naukowe i przykłady swoich osiągnięć w dziedzinie CSR. Jak wynika z raportu ADP pt.: „Ewolucja środowiska pracy” (2), znaczenie mediów społecznościowych jako platformy do publikacji aktualności związanych z pracą, w tym inicjatyw CSR, zarówno w ramach komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej będzie rosnąć.

5. Pamiętaj, by dostosować informacje do odbiorców

Różne grupy odbiorców mają różne oczekiwania wobec informacji dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Aby zachęcić pracowników do angażowania się w inicjatywy CSR, wytłumacz im, w jaki sposób ich udział przyczynia się do pozytywnych zmian społecznych. W przypadku potencjalnych kandydatów podkreśl długofalowe zobowiązanie organizacji do działania na rzecz społeczeństwa. Podczas komunikacji z inwestorami wyjaśnij, jak działania CSR pozwalają zwiększyć wartość marki. Znajomość różnych perspektyw poszczególnych grup interesariuszy i odpowiednie dostosowanie do nich treści oraz kanałów komunikacji przyniesie firmie duże korzyści.

Realizacja inicjatyw w ramach CSR nie wystarczy, jeśli nikt się o nich nie dowie. Ważne jest, by kierownictwo działu HR opracowało strategię komunikacji obejmującą realizację działań z obszaru CSR, które odzwierciedlają wartości przedsiębiorstwa. Nieodłącznym elementem skutecznej komunikacji w tym zakresie jest również informowanie o sukcesach firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu za pośrednictwem zróżnicowanych kanałów komunikacji.

Wprowadzając w życie pięć sugestii przedstawionych powyżej, zapewnisz sobie korzyści, jakie oferuje skuteczna komunikacja w ramach CSR.

Aby uzyskać więcej informacji na temat znaczenia komunikacji w zakresie działań CSR, pobierz raport: Ewolucja środowiska pracy (2) .

ŹRÓDŁA:

  1. http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/05/11/millennials-surpass-gen-xers-as-the-largest-generation-in-u-s-labor-force/

  2. http://www.adp.pl/hcm-umbrella/evolution-of-work

  3. http://www.coca-colacompany.com/cop21–committed-to-clever-coolers-for-cold-drinks/

  4. https://www.timberland.com/responsibility-coming-soon.html

  5. http://www-935.ibm.com/industries/education/?re=spf

Oryginalny post znajduje się pod adresem:

http://www.adp.com/spark/articles/positive-impact-on-society-communicating-your-csr-initiatives-8-343

By Chuck Leddy

(Odwiedzono 57 razy, 1 wizyt dzisiaj)
UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

TAGS: CSR komunikacja pozytywny wpływ na społeczeństwo

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Dodaj komentarz

Fill in your details below or click an icon to log in:

Ustaw swoje preferencje plików cookie