Connect@ADP

Partner w rozwoju Twoich kadr

Outsourcing usług HR – jakie błędy popełniasz?

Autor: ADP on 28 czerwca 2016 in Firmy międzynarodowe i globalizacja, HR, Innowacje i technologia, Zarządzanie kapitałem ludzkim

UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Tylko 25 % przedsiębiorstw jest zadowolonych z dostawców usług HR, a ok. 40% rozważa zmianę partnera w tej dziedzinie. Wybór rozwiązania BPO (Business Process Outsourcing – outsourcing procesów biznesowych) w zakresie HR to ważny krok w rozwoju każdej firmy. W dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy, korzystanie z usług BPO, oferujących zwiększoną wydajność, wiedzę oraz doświadczenie staje się niemalże koniecznością. Zatem fakt, że nigdy wcześniej outsourcing procesów kadrowo-płacowych nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw nie powinien zaskakiwać.

ADP_HR-BPO_grafika1_text 

ADP_HR-BPO_grafika2_text

Kompleksowy charakter rozwiązań w dziedzinie usług BPO oraz liczebność ich dostawców może stanowić problem dla przedsiębiorstw w dokonaniu właściwego wyboru. Aby im pomóc, stworzyliśmy „HR BPO: 7 najczęstszych błędów” – raport, który przedstawia i obala pewne mity na temat usług BPO. Wskazuje też 7 błędów, jakie najczęściej popełniają firmy w tym zakresie.

  1. Te same procedury stosowane od zawsze – zgodnie z badaniem EY, 28% przedsiębiorstw nadal korzysta wyłącznie z wewnętrznych modeli kadrowo-płacowych. Firmom brakuje czasu, żeby rozważyć inne rozwiązania dostępne na rynku.

  2. Zaniżanie rzeczywistych kosztów – firma PwC oszacowała, że tylko 37% kosztów związanych z procesami kadrowo-płacowymi jest widocznych, w efekcie – prawdziwy koszt nie jest znany.

  3. Odkładanie decyzji o wdrożeniu outsourcingu – firmy nie powinny zwlekać z podjęciem decyzji o delegowaniu kompetencji HR, gdyż efektywne działania w tej dziedzinie wymiernie wpływają na ich kondycję finansową.

  4. Obawa przed utratą kontroli – organizacje martwią się o to, kto będzie zarządzał procesami HR oraz kontrolował bezpieczeństwo wewnętrznych danych po przekazaniu ich usługodawcy.

  5. Niedocenienie zalet standaryzacji – 37% średnich przedsiębiorstw nadal przechowuje swoje dane w programie Excel lub w podobnych bazach danych. Zaletą wprowadzenia standaryzacji jest m.in. obniżenie całkowitych kosztów utrzymania o aż 40%.

  6. Skupienie się wyłącznie na kosztach – działy HR odczuwają presję w związku z koniecznością szukania oszczędności dla przedsiębiorstwa i odnajdowania nowych sposobów na ograniczenie kosztów.

  7. Niewłaściwe postrzeganie zmian w organizacji – przedsiębiorstwa błędnie kojarzą outsourcing z potrzebą zmniejszania zatrudnienia.

Trzeba pamiętać, że niewłaściwie stosowany outsourcing, może okazać się ryzykownym krokiem. Dlatego tak ważna jest analiza sytuacji przedsiębiorstwa i rozwiązań dostępnych na rynku. Aby uniknąć błędów, należy skonfrontować z rzeczywistością niektóre mity związane z delegowaniem procedur HR na zewnątrz. Tylko wtedy możliwe będzie zainicjowanie długotrwałej i owocnej współpracy firmy oraz jej partnera HR.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: http://www.adp.pl/intl-payroll/hr-bpo-myths-and-realities/hr-bpo-myths-and-realities

 

(Odwiedzono 149 razy, 1 wizyt dzisiaj)
UdostępnijShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

TAGS: HR outsourcing

Tytuł komentarza – Zamieść odpowiedź

Dodaj komentarz

Fill in your details below or click an icon to log in: